Статут Томаринської ПШ 2020 р. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 С Т А Т У Т

ТОМАРИНСЬКОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

БЕРИСЛАВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Томаринська початкова школа Бериславської районної ради Херсонської області (далі – заклад освіти) знаходиться у спільній власності територіальних громад Бериславського району.

1.2. Повна назва закладу освіти: Томаринська початкова школа Бериславської районної ради Херсонської області.

Скорочена назва закладу освіти: Томаринська ПШ.

1.3. Засновником закладу освіти є Бериславська районна рада (далі - Засновник).

1.4. Юридична адреса закладу освіти: вулиця Бериславська, 1, село Томарине, Бериславський район, Херсонська область, 74340.

1.5. Заклад освіти є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.6. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття початкової освіти.

1.7. Головними завданнями закладу освіти є концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти (далі – учнів), створення єдиної системи виховної роботи.

1.8. Діяльність закладу освіти будується на принципах гуманізму, демократизму, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, непримиренності до їх порушення, поваги до прав і свобод людини, непримиренності до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також дискримінації за будь-якими ознаками, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, диференціації та оптимізації змісту і форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації, культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля.

1.9. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.10. Заклад освіти несе відповідальність за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання державних стандартів освіти;

-дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.11. Навчання у закладі освіти здійснюється державною мовою.

1.12. Заклад освіти має право:

- визначати форми й засоби організації освітнього процесу за погодженням із Засновником;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати авторські програми;

- розробляти та пропагувати інформаційно-методичну літературу;

- використовувати різні форми морального й матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого й нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;

- отримувати кошти й матеріальні цінності;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному чинним законодавством України;

- встановлювати власну атрибутику і символіку;

- встановлювати шкільну форму одягу для учнів;

- надавати населенню додаткові освітні послуги;

- об’єднувати свою діяльність із діяльністю інших підприємств, установ, організацій на основі угод і договорів про співпрацю.

1.13. У закладі освіти створюється та функціонує методичне об’єднання вчителів початкових класів.

1.14. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються закладом освіти і здійснюється комунальним закладом «Бериславський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» .

1.15. Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

 

II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 

2.1. Заклад освіти організовує свою роботу самостійно, відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік.

У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку.

План роботи затверджується спільним засіданням педагогічної ради та ради закладу освіти.

2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, що складається у відповідності до Державного стандарту загальної середньої освіти.

2.3. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

2.4. Відповідно до освітньої програми педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти.

2.5. На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.6. Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання.

2.7. Зарахування учнів до закладу освіти проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

Зарахування дітей до 1 класу відбувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

Заклад освіти за потреби утворює інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.

Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у закладі освіти допоміжними засобами для навчання.

2.8. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника у закладі освіти може функціонувати група подовженого дня, фінансування якої здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

2.9. Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом освіти в межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальний рік поділяється на 2 семестри.

2.10. Іноземці приймаються до закладу освіти відповідно до Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства».

2.11. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах - 40 хвилин.

Різниця в часі навчальних годин перших - четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.

2.12. Тривалість перерв між уроками встановлюється із урахуванням потреб в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великої перерви (після 2-го та 3-го уроків) – 20 хвилин.

2.13. Тривалість канікул у закладі освіти протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

2.14. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених чинним законодавством України).

2.15. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою закладу освіти і затверджується керівником.

Тижневий режим роботи закладу освіти затверджується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.16. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.17. Рівень досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.

У 1 класі та у І семестрі 2 класу дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у ІІ семестрі оцінювання здійснюється згідно з рішенням педагогічної ради закладу освіти за 12-бальною системою.

У табелі успішності відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.18. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.

2.19. Порядок переведення і випуск учнів закладу освіти затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти .

2.20. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту початкової освіти, здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.

2.21. Учням по закінченні початкової школи видається табель успішності.

2.22. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються моральні заохочення.

 

 

Скачать Статут