Геній у кожному з вас
    У корі головного мозку кожної людини міститься така кількість енергії думок, що її можна лише порівняти з енергією атомного ядра. 
    Геніальна людина абсолютно зовні нічим не відрізняється від звичайної. Теоретично, можливості людини невичерпні, просто ми ще не навчилися користуватися усіма нашими можливостями.
    Відомий сучасний математик фон Нейман зробив сенсаційне відкриття. За його розрахунками, людський мозок може вмістити інформацію, що міститься в мільйонах томів Лондонської королівської бібліотеки. Вам це може видатися фантастичним, але ж насправді історія знає людей з феноменальною пам'яттю.
     Моцарт міг точно відтворити на папері великий складний музичний твір, який чув лише раз.
    Юлій Цезар та Александр Македонський знали в обличчя й на ймення усіх своїх солдатів - до 30000 чоловік.
     Французькому художникові Гюставу Доре видавець якось замовив зробити малюнок з фотографії якогось альпійського краєвиду. Доре пішов і забув узяти із собою фотографію, а наступного дня приніс абсолютну копію.
     Так, пам'ять митця-художника здатна на чудеса! Усім відомо, що Бетховен, втративши слух, писав музику.
    Людство давно прагнуло проникнути в таємниці творчості, знайти ключ до загадкового світа вдалих рішень та винаходів. Недаремно ж кажуть: усе геніальне - просте! Для початку вчені дослідили усі народні збірки прислів'їв та приказок, в яких би йшлося про вміння, талант, майстерність, наполегливість, енергію та захоплення. І на питання: то що ж потрібно робити, щоб досягти успіху в улюбленій справі, відповідають все тими ж знаменитими висловами. "Геній - один відсоток натхнення і дев'яносто дев'ять відсотків поту". Можливо, у цьому весь секрет геніальності? А ще є українська народна мудрість "Під лежачий камінь вода не тече" та англійський вислів "Хто має великий розум, тому необхідно мати розуму ще більше, щоб керувати ним". Вивчіть усі ці вислови та поради, добрі рекомендації та повчання, і вам відкриється проста думка: геніальність - це перш за все вміння керувати собою! Чи під силу вам таке?
    З одного боку, все просто - треба навчитися працювати над  своєю метою, та вся складність полягає лише в тому, що треба знайти в собі бажання щось робити. Просто, чи не так?
    А ми вам додамо ще кілька порад:
    • Якомога більше читайте українських книжок.
    • Щодня вчіть для себе якийсь вірш: це тренує пам'ять, збільшує ваш словниковий запас. І через деякий час, коли ви станете щось натхненно розповідати своїм друзям, вони, захоплені вашим красномовством, скажуть: "Ну справжній геній!"  
 
Пропонуємо вправи для допитливих молодших школярів 
 
  Українська мова
 
1. Розгадайте метаграму.  
 
Я – одиниця довжини
І висоти, і глибини,
А голосний в кінці додайте –
І швидше у вагон сідайте.
 
2.  Користуючись алфавітом, запишіть вислів:  
15, 18, 11, 4, 1  –  6, 9, 7, 21, 7, 16, 19     10, 18, 1, 18, 31.
 
3.  Відтворіть прислів’я, вставивши голосні:
Х…ч…ш     …ст…   к…л…ч…   -  н…    с…д…    н…    п…ч…  .
М…л…ньк…    пр…ц…   кр…щ…   з…    в…л…к…   б…зд…лл…  .  
 
4.  Використовуючи даний шифр, прочитайте вислів:  
А- 7, в – 9, о – 1, л – 2, г – 3, у – 4, м – 5, і – 6, с – 8, б – 10, х – 0, ь – 12.
             0, 2, 6, 10     4, 8, 12, 1, 5, 4     3, 1, 2, 1, 9, 7.  
 
5.  Переставте букви місцями, утворіть слова. Як називається казка, в якій зустрічаються всі ці герої? Яке тут слово зайве?  
Кажаб, шками, яркащі, їокжач, кужив, шокрахов, лохаб, ітокчоб.
 
6.  Прочитайте, знайдіть букви – «жартівниці».  
      1)      Вночі цвітуть у небі квіти. -             
               Салат! Салат! – гукають діти.  
      2)      Охав автобус, віз пасажирів:  
               Вчених пташок й дресированих звірів.  
 
7.  Хто написав ці слова про мову?  
       а) Мова – духовне багатство народу.
       б) А в країні ж мова – мов те сонце дзвінкотюче.     
           Все: і давність, і обнова – українська мова.  
       в) Немає мудріших, ніж народ, учителів: 
           у нього кожне слово – це перлина, це праця, це натхнення, це людина.     
 
8.  Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову:      
      Лине, серця, до, а, не, слово, стріла.    
      Хліб, а, слово, на, обід, бережи, на, відповідь.
      До, язик, Києва, доведе.              
      Не, горобець, випустиш, слово, не, спіймаєш.  
 
9.  Відкидаючи перший чи останній голосний, утворіть нове слово:
    Ангара, атом, екран, іволга, оболонка, оборона, овал, опеньок, отвір, указка, Україна, умова, учасник, горно, гриби, електрика.          
 
  Математика  
 
1.  Розв`яжіть приклад, замінивши зірочки цифрами:   
                 *5*                  3**                      *2*    
               -                      -                          -                   
                 2*4                  *36                        *5  
                 108                  201                       111  
 
2.  Між цифрами «5» поставте знаки математичних дій і дужки так, щоб відповідь була правильною:  
      5       5       5       5       5       =       100  
      5       5       5       5       5       =       100                      
      5       5       5       5      5        =       100    
 
3.  Як із трьох паличок одержати «6»?  
 
4.  Як потрібно розставити знаки «+» у записі 9 8 7 6 5 4 3 2 1 , щоб одержати суму, що дорівнювала б 99?    
5.  Як за допомогою однієї палички утворити на столі трикутник?  
 
6.  В одному класі навчаються Іван, Петро, Сергій. Їхні прізвища: Петров, Іванов, Сергєєв. З`ясуйте прізвище кожного з хлопців, якщо відомо, що Іван на прізвище не Іванов, Петро – не Петров, а Сергій – не Сергєєв і що Сергій живе в одному будинку з Петровим.    
 
7.   У популярній пісні є такі слова: «Б`ють годинники дванадцять разів…». А скільки усього ударів за добу роблять годинники, якщо о дванадцятій годині (дня чи ночі) вони б`ють дванадцять разів, о другій годині – два рази і т. д., та ще й в проміжках б`ють один раз, відзначаючи середину кожної години?    
 
8.   Як розставити чотири стільці в прямокутній кімнаті, щоб біля кожної стіни стояло по два стільці?    
 
9.   Іван, Мирон, Сашко та Яким одержали на уроці 12, 12, 8 і 6 балів. Сашко одержав більш високі бали, ніж Іван, а Мирон одержав стільки ж балів, скільки Яким. Хто з хлопчиків одержав 6 балів?    
 
10.  Він – син мого батька, але мені – не брат. Хто він?    
 
Я і Україна
 
1.      Яку державу можна носити на голові?
2.      Яка європейська столиця стоїть на скошеній траві?
3.      Яке місто літає?
4.      Яку ріку можна зрізати ножем?
5.      Яка земля ніколи не постаріє?
6.      Де на Земній кулі панує вічний морок?
7.      Де на Земній кулі вдень стоїть виснажлива спека, а вночі – страшний холод?
8.      У якій назві міста можна прочитати імена одного хлопчика і ста дівчаток?  
9.      Який півострів незадоволений своїми розмірами?Яке дерево є найвищим на землі?
10.    Чи п`є ропуха воду?  
11.   Людина купається у воді, миє посуд, підлогу, пере в ній білизну. Яку властивість води при цьому використовує людина?
12.  У підручнику з курсу «Я і Україна» ви читали: «Безліч річок впадають у моря». Чому ж моря не переповнюються і не заливають сушу?
13.   Уставте замість рисок букви, щоб у горизонтальних рядах можна було прочитати назви планет Сонячної системи:            
          -   П  -   -   -   -            
          -   Л  -  -   -   -            
          -   А  -   -       
          -  -   Н  -   -   -          
          -  Е  -   -   -      
          -   -  Т  -  -   -       
          -  -  А  -  
 
14. Якщо о дванадцятій годині ночі йде дощ, то чи можна сподіватися, що через 72 години буде сонячна погода?